2. 2. ÔÇô 14. 3. 2021

Razstava IZ ROJENA UMETNOST, slovenskega vizualnega umetnika Arjana Pregla, ki predstavlja dela iz njegovih zadnjih treh serij, ki so bila delno ┼że razstavljena, Karneval (v Moderni galeriji Ljubljana), Gugu Gaga (v Salonu umetnosti Celje) in Otro┼íke slike (Toba─Źna 001). V sodelovanju z njimi je nastala tudi razstava v Galeriji mesta Ptuj. Za ptujsko razstavo je Arjan serije nadgradil s petnajstimi novimi slikami. S tem jih je povezal v celostno zgodbo, ki je ┼íe ni predstavil javnosti. Razstavljena likovna dela se povezujejo na ve─Ź nivojih, tvorijo zaklju─Źen tridelni cikel, tako ali druga─Źe povezan z idejo otro┼íko(st) v umetnosti. Na enih s popkulturno ikonografijo, na drugih z uporabo otro┼íkih risb njegovih otrok in tudi njegovih lastnih risb iz otro┼ítva.

O CIKLU KARNEVAL ┬╗ÔÇŽ tudi pri teh likih iz otro┼íkih stripov in risank, ki nastopijo v Preglovi seriji Karneval ni vse tako kot se zdi na prvi pogled; tu se dejansko razkazuje neka zelo pritajena travestija pomenov in vlog, izvornih in sprevrnjenih simbolik in leg, ki so lahko v skrajnih primerih instrumentalizirane do (ali onkraj) meja bizarnosti. A vendar tak┼ínih ekscesov v preme┼í─Źanju pomenov ne moremo preprosto odvrniti kot slu─Źajnih kuriozumov iz sveta kulturne produkcije in zabavne industrije. To je namre─Ź hkrati identi─Źni u─Źinek, ki poganja produkcijo pomenov in vedenja v zaprtem krogu internetnih informacijskih platform, zaprtih tribalisti─Źnih skupnosti na socialnih omre┼żjih, ki opogumljene z na─Źelom anonimnosti, ─Źrednim kolektivnim nagonom drhali in legitimacijo sovra┼żnega govora, vzpostavijo in vzdr┼żujejo svojo vzporedno resni─Źnost.┬ź Dr. Martina Vovk


O CIKLU GUGU GAGA ┬╗Kdo je avtor mojstrovine v komentarju?┬ź se je glasilo vpra┼íanje ankete med sovra┼żno naperjenimi objavami na Twitterju ob fotografiji postavitve slikarske serije Karneval Arjana Pregla, ki so jo kustosi Moderne galerije v Ljubljani umestili na skupinsko razstavo sodobnega slovenskega slikarstva ─îas brez nedol┼żnosti. Mo┼żni odgovori so ┼íli v smeri: triletnik, devetletnik, akademski slikar in slovenski Picasso. Na konservativno izhodi┼í─Źe za vnovi─Źno odprtje dobro znane dileme o tem, kaj umetnost je ali ni, kdo si zaslu┼żi biti umetnik in kaj je ┬╗pravo┬ź umetni┼íko delo, se je Pregl odzval s spro┼í─Źenim komentarjem. In z novo serijo slik ÔÇŽ S skrbnim premislekom je Pregl v seriji izhajal iz risb svojih otrok, ki so mu slu┼żile kot osnovni gradniki slike. Pregl v likovnem smislu kontinuirano nadaljuje z mo─Źnimi barvami nasi─Źena platna, menjavo ritma pastoznosti nanosov, tudi razkrivanjem in pokrivanjem barvnih ploskev ali elementov v sliki.┬ź Maja Anton─Źi─Ź O CIKLU OTRO┼áKE SLIKE ┬╗─îe je bila serija del z naslovom GUGU GAGA, predstavljena v Likovnem salonu Celje (2019), narejena kot reakcija na pogosto ┼żaljive komentarje gledalcev na njegova dela iz cikla Karneval, predstavljena v za─Źetku istega leta na skupinski razstavi ─îas brez nedol┼żnosti v Moderni galeriji v Ljubljani, se avtor v novi seriji, naslovljeni Otro┼íke slike, odlo─Źi ukvarjati z likovnostjo del, s kompozicijami in barvami. Za osnovo razmisleka o prevladi forme nad vsebino zbere in analizira ter na novo sestavlja svoje otro┼íke risbe, ki ga spodbudijo k razmisleku o apropriaciji, formalizmu, barvnih sintaksah, reminiscenci dizajna in modnih trendov, zna─Źilnih za norme iz ─Źasa njegovega otro┼ítva. V uporabi tipi─Źnih rjavo-rumenih barv interjerjev sedemdesetih let dvajsetega stoletja, vzorcih tapet in obrobljanju slik z izrisom okvirja, spominjajo─Źega na polaroidno fotografijo, se domi┼íljeno zrcalijo prikupni zapisi umetnikovega otro┼ítva, polnega preprostosti in brezskrbnosti. S preslikavo in dosledno uporabo ─Źa─Źk na vsakem od devetih platen pa znova brezkompromisno zaloputne duri nedomiselnim in nenehno negodujo─Źim gledalcem.┬ź Alenka Gregori─Ź