2. 2. – 14. 3. 2021

Razstava IZ ROJENA UMETNOST, slovenskega vizualnega umetnika Arjana Pregla, ki predstavlja dela iz njegovih zadnjih treh serij, ki so bila delno že razstavljena, Karneval (v Moderni galeriji Ljubljana), Gugu Gaga (v Salonu umetnosti Celje) in Otroške slike (Tobačna 001). V sodelovanju z njimi je nastala tudi razstava v Galeriji mesta Ptuj. Za ptujsko razstavo je Arjan serije nadgradil s petnajstimi novimi slikami. S tem jih je povezal v celostno zgodbo, ki je še ni predstavil javnosti. Razstavljena likovna dela se povezujejo na več nivojih, tvorijo zaključen tridelni cikel, tako ali drugače povezan z idejo otroško(st) v umetnosti. Na enih s popkulturno ikonografijo, na drugih z uporabo otroških risb njegovih otrok in tudi njegovih lastnih risb iz otroštva.

O CIKLU KARNEVAL »… tudi pri teh likih iz otroških stripov in risank, ki nastopijo v Preglovi seriji Karneval ni vse tako kot se zdi na prvi pogled; tu se dejansko razkazuje neka zelo pritajena travestija pomenov in vlog, izvornih in sprevrnjenih simbolik in leg, ki so lahko v skrajnih primerih instrumentalizirane do (ali onkraj) meja bizarnosti. A vendar takšnih ekscesov v premeščanju pomenov ne moremo preprosto odvrniti kot slučajnih kuriozumov iz sveta kulturne produkcije in zabavne industrije. To je namreč hkrati identični učinek, ki poganja produkcijo pomenov in vedenja v zaprtem krogu internetnih informacijskih platform, zaprtih tribalističnih skupnosti na socialnih omrežjih, ki opogumljene z načelom anonimnosti, črednim kolektivnim nagonom drhali in legitimacijo sovražnega govora, vzpostavijo in vzdržujejo svojo vzporedno resničnost.« Dr. Martina Vovk


O CIKLU GUGU GAGA »Kdo je avtor mojstrovine v komentarju?« se je glasilo vprašanje ankete med sovražno naperjenimi objavami na Twitterju ob fotografiji postavitve slikarske serije Karneval Arjana Pregla, ki so jo kustosi Moderne galerije v Ljubljani umestili na skupinsko razstavo sodobnega slovenskega slikarstva Čas brez nedolžnosti. Možni odgovori so šli v smeri: triletnik, devetletnik, akademski slikar in slovenski Picasso. Na konservativno izhodišče za vnovično odprtje dobro znane dileme o tem, kaj umetnost je ali ni, kdo si zasluži biti umetnik in kaj je »pravo« umetniško delo, se je Pregl odzval s sproščenim komentarjem. In z novo serijo slik … S skrbnim premislekom je Pregl v seriji izhajal iz risb svojih otrok, ki so mu služile kot osnovni gradniki slike. Pregl v likovnem smislu kontinuirano nadaljuje z močnimi barvami nasičena platna, menjavo ritma pastoznosti nanosov, tudi razkrivanjem in pokrivanjem barvnih ploskev ali elementov v sliki.« Maja Antončič O CIKLU OTROŠKE SLIKE »Če je bila serija del z naslovom GUGU GAGA, predstavljena v Likovnem salonu Celje (2019), narejena kot reakcija na pogosto žaljive komentarje gledalcev na njegova dela iz cikla Karneval, predstavljena v začetku istega leta na skupinski razstavi Čas brez nedolžnosti v Moderni galeriji v Ljubljani, se avtor v novi seriji, naslovljeni Otroške slike, odloči ukvarjati z likovnostjo del, s kompozicijami in barvami. Za osnovo razmisleka o prevladi forme nad vsebino zbere in analizira ter na novo sestavlja svoje otroške risbe, ki ga spodbudijo k razmisleku o apropriaciji, formalizmu, barvnih sintaksah, reminiscenci dizajna in modnih trendov, značilnih za norme iz časa njegovega otroštva. V uporabi tipičnih rjavo-rumenih barv interjerjev sedemdesetih let dvajsetega stoletja, vzorcih tapet in obrobljanju slik z izrisom okvirja, spominjajočega na polaroidno fotografijo, se domišljeno zrcalijo prikupni zapisi umetnikovega otroštva, polnega preprostosti in brezskrbnosti. S preslikavo in dosledno uporabo čačk na vsakem od devetih platen pa znova brezkompromisno zaloputne duri nedomiselnim in nenehno negodujočim gledalcem.« Alenka Gregorič